W obliczu ogromnego problemu, jakim jest zanieczyszczenie środowiska i obecny nie tylko w dużych miastach smog, kierowcy ze szczególnym namysłem podchodzą do wyboru samochodu. Świadomość tego, że oddychamy najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w Unii Europejskiej, może być impulsem do zmian i zakupu samochodu z niskoemisyjnym napędem hybrydowym. A jeśli przy tym producent dba o czyste powietrze wewnątrz, to wybór auta staje się dużo łatwiejszy. A co powiecie na klimatyzację, która walczy z wirusami? System Nanoe® stosowany w klimatyzacji Lexusa to potrafi.

Coraz więcej osób konsekwentnie eliminuje ze swojego otoczenia szkodliwe czynniki, dokonując świadomych i odpowiedzialnych wyborów. Napęd hybrydowy to sprawdzona i popularna na całym świecie technologia, która umożliwia oszczędność paliwa, zapewnia i niższą emisję spalin i przyczynia się bezpośrednio do poprawy jakości życia użytkowników. Emituje zdecydowanie mniej szkodliwych substancji (NOx) niż pojazd wyposażony w tradycyjny napęd. Decyzja o zakupie hybrydy to wyraz troski o jakość powietrza, którym oddychamy my i nasi bliscy.

Dążąc do zmniejszenia emisji szkodliwych substancji, Unia Europejska wprowadza kolejne zaostrzenia norm emisji spalin. Zmniejsza to opłacalność silników wysokoprężnych, a kolejne europejskie miasta zapowiadają poważne ograniczenia dla właścicieli samochodów z dieslem.
Osoby ceniące jakość i komfort wybierają Lexusa, który stosuje hybrydy od 17 lat i jest pod tym względem pionierem w segmencie aut premium. Producent już dawno nie wyposaża samochodów w silniki Diesla, a niebawem wprowadzi na rynek auta elektryczne.

Czyste powietrze także wewnątrz auta

Lexus dba o środowisko naturalne nie tylko dzięki niskoemisyjnym napędom hybrydowym. W trosce o bezpieczeństwo i komfort osób podróżujących autami sięgnął po nowoczesną technologię Nanoe®. Jej innowacyjne działanie sprawia, że powietrze w kabinie jest oczyszczane – również z wirusów – a nieprzyjemne zapachy są neutralizowane.

Lexus ma za sobą 10 lat doświadczeń i rozwoju na rzecz czystego powietrze w aucie. Klimatyzacja z systemem Nanoe® po raz pierwszy w motoryzacji została zastosowana w 2012 roku i przez lata jest ciągle ulepszana. Nie wymaga specjalnych zabiegów serwisowych czy stosowania specjalnych płynów lub uzupełniania wody. Jest standardowym wyposażeniem w Lexusach UX, ES, RX, LS i LC.

Klimatyzacja z systemem Nanoe® przeciwdziała rozwojowi grzybów i pleśni, a to przekłada się na zdrowie kierowcy i pasażerów. W praktyce działa to tak, że zanim powietrze z klimatyzacji wpadnie do kabiny, jest nasycane cząsteczkami Nanoe® zawierającymi rodniki hydroksylowe (HO). Cząsteczki wiążą wodór zawarty w wirusach, przez co je unieszkodliwiają. Efektem związania wodoru przez wolne rodniki jest powstawanie wody. Woda w postaci mikroskopijnych cząsteczek nawilża wnętrze auta, czyniąc wypełniające je powietrze łagodnym dla skóry i włosów.

W toku badań nad technologią Nanoe® wykazano, że unoszące się w powietrzu rodniki hydroksylowe (HO) szybko neutralizują aż 99,9 proc. wirusów grypy krążących w powietrzu.

Rozproszenie w mgiełce wodnej elektrostatycznych cząsteczek Nanoe® przynosi wiele korzyści: od zahamowania namnażania wirusów, bakterii i alergenów, po nawilżanie skóry. Eksperymenty prowadzone na wyższych uczelniach oraz w instytutach badawczych potwierdzają wysoką efektywność tej unikalnej technologii.

WHO na temat szkodliwości spalin silników Diesla

Szkodliwość smogu nie budzi żadnych wątpliwości. Wielokrotnie powtarzane badania na grupach kontrolnych na całym świecie jasno pokazują, jak destrukcyjne, szczególnie dla dzieci i osób starszych, jest oddychanie zanieczyszczonym powietrzem. Znaczącą rolę tego stanu rzeczy przypisuje się technologii silników Diesla. Transport drogowy odpowiada za emisję 40 proc. tlenków azotu w Europie. Ok. 80 proc. tych emisji pochodzi właśnie z samochodów z silnikami wysokoprężnymi, które emitują znaczące ilości pyłów PM10, pogłębiających choroby płuc i układu krążenia. Światowa Organizacja Zdrowia wpisała spaliny emitowane przez silniki Diesla na listę substancji powodujących raka.

Najnowsze w bazie wiedzy

Pokaż wszystkie